top of page

Alt det med småt 

Aflysning og refusion ifbm. events

Afmelding skal ske via en mail til info@lindecare.com.

Refusion af det indbetalte beløb: 
Ved afbud mere end 14 dage før eventstart gives fuld refusion af det indbetalte beløb
Ved af afbud mere end 7 dage før eventstart gives 50% i refusion af det indbetalte beløb. 

ved afbud mindre end 5 dage før eventstart gives INGEN refusion af det indbetalte beløb

OBS: Føder du før tid (før 37+0) og er tilmeldt fødselsforberedelse efter 37+0, gives fuld refusion af det indbetalte beløb.

Booking og aflysning af almene ydelser 

Booking af almene jordemoder og fysioterapeutiske ydelser/behandlinger kan ske online, på mail eller telefon.
Du modtager en bekræftelse på mail og/eller SMS når når tiden er booket til dig. 
 

Aflysning til ydelser/behandlinger hos jordemoder og fysioterapeut skal ske senest 24 timer inden behandlingens start. Vi opkræver et ulejlighedsgebyr på 50% af ydelsens pris, hvis afbud gives for sent.
Aflysning kan ske online i vores bookingsystem (mindst 24 timer før), eller ved telefonisk kontakt til den givne behandler. 

Ved udeblivelse uden forudgående aflysning, faktureres man det fulde beløb for behandlingen. 

OBS: Ved udeblivelse pga. akutte graviditetsgener eller fødsel, kan man ekstraordinært undgå at blive faktureret det fulde beløb, ved henvendelse til klinikken og fremvisning af dokumentation.
 

Specifikt for modningsydelser: 

Ved ønske om at afmelde sin tid til modningsbehandling grundet allerede fødsel, kan afmelde sin tid uden yderligere beregning. Vi opfordrer til at man kontakter klinikken så hurtigt som muligt.

Gavekort

Gavekort skal indløses inden den dato der er anført på gavekortsbeviset. Bortkommen gavekort erstattes ikke. Gavekort er ikke personlige og kan godt overgives til anden part. Gavekort kan ikke indløses til penge. Gavekort kan refunderes inden for 14 dage at have købt det.

Tavshedspligt

LindeCare har tavshedspligt i forhold til personlige og helbredsmæssige forhold.
Sundhedsfaglig personle i klinikken har altid gyldig autorisation, og autorisationsnummer kan udleveres til kunder efter ønske.

Persondatapolitik

Sådan behandler vi dine persondata hos LindeCare

I forbindelse med dine bookinger af ydelser hos LindeCare er det nødvendigt, at vi noterer og behandler oplysninger om dig. Det er vigtigt for begge parter du er bekendt med dette. LindeCare vil indhente om dit samtykke om behandling af personlige oplysninger ved første konsultation. 

Hvilke oplysninger behandler vi?

LindeCare noterer oplysninger om dine helbredsmæssige forhold til brug for den journalførelse, som vi efter sundhedslovgivningen har pligt til at foretage. De nærmere regler findes i autorisationslovens kapitel 6 og journalbekendtgørelsen (bkg. nr. 1090 af 28. juli 2016 om 1090 om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler). LindeCare har pligt til at opbevare dine oplysninger sikkert og fortroligt jf. gældende regler ved Styrelsen For Patientsikkerhed.

Vi kan også registrere andre oplysninger om dig til brug for afregningsformål. Disse oplysninger noteres med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b og f [indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 2 og nr. 7].
 

Hvis dine oplysninger skal bruges i markedsføringsøjemed,  indhenter vi først dit samtykke. Denne anvendelse sker med hjemmel i databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a [indtil 25. maj 2018: persondatalovens § 6, stk. 1, nr. 1].

Videregivelse af oplysninger:

Vi har tavshedspligt og beskytter oplysninger om dine helbredsmæssige og andre følsomme forhold, men hvis det er nødvendigt, kan vi udveksle dine helbredsoplysninger internt blandt vort personale.

Videregivelse af helbredsoplysninger uden for klinikken må kun ske med dit samtykke.

 

De oplysninger vi har registreret til brug for afregningsformål, udveksles med betalingsformidlere i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre betalingerne.

Hvor længe opbevares dine oplysninger?

Din journal opbevares i det tidsrum, der er fastlagt af Styrelsen for Patientsikkerhed. Det gældende tidsrum er 5 år fra det seneste notat i journalen, jf. journalbekendtgørelsens § 15, stk. 2. I særlige tilfælde kan journalen opbevares længere. Oplysninger til brug for afregningsformål opbevares så længe, det er nødvendigt af hensyn til afregning og bogføring.

Dine rettigheder vedrørende oplysningerne:

Du kan få indsigt i hvilke oplysninger, vi har registeret om dig, ved at kontakte os. Efter autorisationslovens § 24 må vi ikke slette oplysninger i din journal, men hvis du mener, at der er fejl i journalen, kan du bede om, at der udføres en tilføjelse.

For oplysninger, der ikke er omfattet af klientjournalen, har du ret til at få rettet eller slettet ukorrekte oplysninger. Du har også ret til at bede os om at ophøre med at behandle disse oplysninger om dig.

Ønsker du at klage?

Klager over vores behandling af dine personoplysninger kan indgives til Datatilsynet Du kan finde nærmere oplysninger om Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.

bottom of page